Lunchstopp

Tönnebro, världens tråkigaste ställe fick bli vårat nästa stopp.. En regnig dag som denna var Tönnebro tråkigare än någonsin. Dock så finns det några härliga minnen därifrån som gjorde platsen lite trevlig iaf för mig. Första minnet är när jag och Frida badade i den där äckliga fågelbajssjön när vi skulle på kryssningen Birger Jarl. Andra minnet var när vi hade varit på kryssning med familjen Strand/Olofsson och vi stannade där för den obligatoriska måltidsstoppet med bussen. Malva 5 år kom från hamburgerian och drog ur sig jordens jädra rap när vi just passerade ett gäng killar. Varpå killarna reagerar och säger: men helvete, hörde ni den där lilla tjejen! Tredje minnet var när jag en gång åkte buss ner till Gävle för att besöka Linnéa. Blev i Söderhamn uppraggad av en sliskig karl som var tvungen att sitta just bredvid mig. Att då få komma till Tönnebro och få kliva ur bussen bara för en stund var som att få vinna på lotteri! Det nya minnet den här gången blir att min kära sambo (som är ibland mer tankspridd än jag själv i min nya amningshjärna) börjar åka därifrån i fullfart fast jag sitter och ammar våran bebis i baksätet. Han har tydligen väldigt bråttom fast vi har gott om tid! 

Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0